Marketing automatizálás lépései

A marketing egyre komplexebb és évről évre drágább is, mert évről-évre növekszik a hatékonyan marketingező cégek száma. A szemünk láttára újulnak meg ismert cégek és alkalmaznak teljesen automatizált értékesítési rendszereket...

Marketing automatizálás - Miért jó?

Mi az előnye annak, ha perszonalizált emaileket küldesz? Hogyan tudsz saját automata rendszert tervezni?

Sok kérdés felmerülhet benned, ezzel én is így voltam sok-sok éve. Láttam ahogy mások teljes marketing rendszert alkalmazva érnek el hatalmas sikereket. Ebben az időben még én se automatizáltam, minden hírlevelet időzítettem vagy autoresponderben küldtem vagy azonnali kiküldéssel küldtem el. Bevallom őszintén, ma már sokkal hamarabb elkezdtem volna az automatizálást, mert...

...sokkal több időm van és az automata sokkal profibban ki tudja szolgálni a vásárlóim :-)

Automatizálás - Milyen automatizmusokról beszélek?

  • Autoresponder email sorozat, mellyel bizalmat építesz

  • Értékesítési online marketing rendszer, ami figyeli

    folyamatosan a feliratkozók tevékenységeit és az alapján

    küld ki ajánlatokat

  • Egy bizonyos tevékenység által kiváltott email sorozat

    (triggered emailek), ez lehet feliratkozás vagy akár

    árajánlatkérés is

  • Számla kiküldés a vásárlás után vagy nem fizető

    ügyfeleknek automata email sorozat, mellyel rávesszük a

    számla kiegyenlítésére

  • Ingyenes lead magnet letöltése utána terméklépcsőn felfelé

    toló email sorozat, mely szegmentálással megy ki

    Ahogy látod milliónyi automata folyamatot alakíthatsz ki, de a közös ezekben az, hogy:
    1. Megkönnyítikazadminisztratívnapimunkádat
    2. Helyettedküldikamegfelelőemailtamegfelelőembernek 3. Folyamatosankommunikálazérdeklődőiddel

    4. Bizalmatébresztapotenciálisvevőidben

    Az előnyeit nem is tudjuk megérteni addig a pontig, ameddig nem rendelkezünk automata rendszerrel.

    Ebben a könyvben erre szeretném terelni a figyelmed, azt szeretném elérni, hogy te is felépíts egy automata rendszert...

 

Hogyan működik az általános marketing?

A legtöbb cég nem is rendelkezik kidolgozott és optimalizált marketing folyamatokkal. Ad-hoc megoldásokkal és broadcast hírlevelekkel próbálnak eladni mindent. Biztosan te is kapod a SPAM folderedbe a napi adag hírlevelet és ezek katasztrófális eredményeket hoznak a cégeknek...

Egy pár példa azokra a hírlevelekre, amelyek SPAM mappában végezték az én fiókomban:

Csúnya képes spam email...

Megnéztem, hogy a múltban feliratkoztam-e erre a fogász hírlevélre de sajnos nem... ennek ellenére kapjuk ezeket az emaileket.

Ezzel az a gond, hogy jogi

következménye is lehet, de ami még rosszabb ennél az az, hogy semmi eredményt nem

hoz és állandóan SPAM-be mennek a hírleveleik...

Tudom jól, hogy 10-20 ezer Ft-ért kaphatóak hatalmas email listák, de hidd el ez nem fog jó eredményeket hozni.

Az átlag marketinges max. azt teszi, hogy aki feliratkozott annak kiküld valami hírlevelet. A legtöbb esetben semmit sem érnek ezek a hírlevelek és a marketinges is “csak kitölti a 8 óráját” de semmit sem tesz hozzá a cég gyarapodásához.

Jó marketingest találni NEHÉZ de nem lehetetlen :-)

Az ügyes marketinges naprakész, azaz olvassa a szakmai blogokat eljár képzésekre és olvas szakmai könyveket is. Aki veszi a fáradtságot, hogy fejlessze önmagát, az már mérföldekkel előrébb tart, mint az átlag marketingesek és cégvezetők. Miért írom ezt le rögtön itt az elején?

Mert szeretném, hogy a te gondolkodásod is fejlődjön és így képes leszel meglátni a lehetőséget az automatizálásban.

Azonban azt ne felejtsd el, hogy hazánk legismertebb marketingesei közül is sokan ÁTLAGOS elavult marketinget alkalmaznak. Hihetetlen, de ez így van...

Kik a vevőid? Hol találod meg? Mit kínálsz neki?

Neked vannak vevőid? Tudod kinek fogod eladni a termékeid? Van statisztikád a vevőidről? Életkor / nem / hol lakik ... sajnos 10-ből 9-en nem profiloznak, nincs vevő avatárjuk, mert max. az Avatár című filmet látták 3D-ben... de ez édes kevés lesz ma a modern marketing korában.

Mi is az az avatár? (nem a kék emberkék)

Az avatár egy olyan ember, aki tökéletesen bemutatja az átlag vevőid... miért olyan fontos ez? Mert ha ismered, akkor

hatékonyan tudsz hirdetni és marketingezni... a saját kommunikációd is lehet célzott és az is lehet azonnal tegeződni fogsz majd az érdeklődőiddel...

Nézzük meg hogyan is néz ki egy AVATÁR :

Név : Kovács Renáta
Kor : 28
Állapot : Férjezett
Gyerek : 1 aki most érkezik Lakhely : Budapest
Foglalkozás : Banki hitel tanácsadó Fizetés : Brutto 320.000 Ft Költekezés : Mindent megvesz, ami a babához szükséges.

Ahogy látod sok-sok adatot kell leírnod a potenciális vevődről. Persze ez így nagyon szép, de hogyan fogod te leírni ezt???

Megkérdezed őket : A vevődnek kiküldesz egy felmérést és sorsolsz egy ajándékot közöttük. Minél többen töltik ki a felmérésed, annál pontosabb adatot fogsz kapni a végén. A legegyszerűbb ehhez a Google Drive űrlapokat használni, ingyenes és azonnal statisztikát is látsz majd.

Mennyi avatárt írj le? Annyit amennyi fajta vevőd van... nem viccelek, ez lehet 1-2, de akár 5-6 vevőtípus is. Persze nem kell több, mint 1-2 fajta avatárt elkészítened, csak a legjellemzőbb vevőid profilozd és dolgozd ki.

Az avatárod leírásánál nagyon sok extra információt is leírhatsz, ezt a következő oldalon nézzük meg...


Célok és értékek : A potenciális vevődnek is vannak céljai, azaz el szeretne valamit érni... A célok mellett mindenki rendelkezik értékekkel is, mellyel gyorsabban elérheti a céljait. Ha ezeket ismered, akkor a marketing kommunikációdban ezeket felhasználva tudod növelni a kampányaid hatásfokát.

Honnan szerzi az információkat? Minden ember információt gyűjt, így mindenki az info businessben van még akkor is, ha nem tudnak róla... A szomszéd asszonyok is a pletykálás közben információkat osztanak meg egymással.

Amikor tudod, hogy a te vevőid honnan szerzik meg az információkat, akkor befolyásolni tudod őket... Például készítesz Youtube videókat és előképzed őket a terméked vagy szolgáltatásod használatára... Én is sok videót készítettem, mert így eljutok sok új érdeklődőhöz és előképzem őket mielőtt ügyféllé konvertálom őket.

Milyen sikereket ért el? Mi az ami fáj neki? Az emberek szeretnek haladni és elérnek bizonyos pontokra, ahol megnyernek egy csatát, elérnek egy célt vagy megvalósítják álmaikat... amikor ismered ezeket a sikereket, akkor ezt az információt fel tudod használni 1-1 email kampányodban.

Mi fáj neki? Mindenkinek van fájdalompontja, pl. a fiúk többsége ma Xbox-ra vágyik vagy a lányok a legújabb beszélő babára... Egy cégvezető azért bajlódik, mert nincs elég ügyfele, egy fodrász azért, mert csökken a törzsvásárlóinak a száma... Mindenkinek van egy fájdalompontja, ha ezt ki tudod tapintani, akkor NYERTÉL!

Miért jó, ha ismered a fájdalompontját? Mert azonnal megoldást tudsz kínálni neki a fájdalmára, megoldasz egy problémát vagy segítesz leküzdeni egy akadályt...

Nem lesz könnyű, de kezdd el gyüjteni az információkat a vevőidről és alakítsd ki a saját avatárod!

Példa : A mi Avatárunk

Az alábbiakban megismerheted a mi avatárunkat. Nem lehet véletlen, ha részben vagy egészben magadra ismersz amikor olvasod ezeket a sorokat...

Életkor : 24-55 éves
Neme : Nem jellemző
Jövedelem : Állandó stabil bevétele van
Család : Házas vagy kapcsolatban él Vállalkozás bevétele : 5 millió Ft - 11,4 milliárd Ft Munkatársak száma : 1-100 fő

Fájdalompontja : Tudja, hogy jó a terméke / szolgáltatása és szeretne többet értékesíteni úgy, hogy kevesebb ideje megy el a munkával. Amit csak lehet kiszervezne vagy automatizálna.

Az igazán nagy fájdalma ami miatt nem tud aludni : Látja ahogy fejlődik a marketing, de nem igazán érti és ezért nem tudja megvalósítani. Részt vesz online és offline képzéseken, hogy felzárkózzon, de minden alkalommal, ahogy mélyebbre ás, még jobban elmegy a kedves az egésztől. Sok ígéretesnek hangzó marketing tréningen részt vesz, de lassan már "unja a banánt" és legszívesebb felvenne egy embert, aki érti ezt és meg is csinálja neki.

A nagy álma : A cége átkapcsolt automata üzemmódra, a legtöbb időigényes feladatot a gép elvégzi. A sablonos emaileket automata küldi ki, a HR osztálynak az automata előszűri az ígéretes embereket, az automata rendszere, mint egy tökéletes értékesítő gondozza az ügyfelekkel a kapcsolatot és így növekszik az újravásárlás aránya a teljes vevő listán.

Mi a hobbija? Mit csinál? Nem jellemezhető, mert lehet egy 20 éves ifjú titán, aki részt vesz a tréningemen és utána felépítjük együtt az automata rendszerét, DE lehet egy 55 éves cégvezető, aki tudja, hogy az automatizálás fellendíti majd a forgalmát és ezért fordul hozzám.

Információszerzés : Ingyenes ebook-okból, Youtube videókból, Facebook bejegyzésekből és blog bejegyzésekből szerzi az információkat.

Belső problémák, érzések : Nézi ahogy mások elkészítik az első videós landing oldalukat, amire özönlenek az érdeklődők és ez kiborítja... azt gondolja erre soha nem lesz képes. Megfordul a fejében, hogy már túl öreg vagy túl lassú ahhoz, hogy ezt megvalósítsa és kedvtelen lesz.

Csalik ami érdekli :

Marketing automatizálás egyszerűen 90 nap alatt (könyv) Automata marketing rendszer tervrajz (pdf blueprint) Automatizálj Egyszerűen Podcast (mp3 +itunes)
Marketing automatizálás alapjai (Youtube videósorozat) Hogyan automatizáld a vevőlista építésed 7 nap alatt (Kajabi mini tréning)

Marketing automatizálás előnye

Nem kell ott ülnöd és nyomkodni a gombot, mert lesz egy robotod aki okos + inteligens és a megfelelő gombot nyomja majd le... NE félj ez nem a Skynet... a marketinged sokkal egyszerűbb és a legszebb az egészben az, hogy TE fogod megszabni, mi mikor történjen és milyen esemény hatására.

Példa : Nézzünk egy izgalmas példát, amit még soha nem láttam alkalmazni...

Tegyük fel van egy autógumis céged és ugye tudod az autógumikat minden évben 2 alkalommal cseréljük le. Elmegyünk és kifizetjük majd távozunk. Hogyan lehet egy ilyen cégnél automatizálni a folyamatokat? Hogyan érhető el, hogy a téli / nyári gumicsere időszakban tele legyen a foglalási naptárad egy árva telefon beszélgetés nélkül?


Autógumis cég automata rendszere


  1. Bejön valaki az utcáról és egy kis ajándékot adsz neki,ha kitölt egy regisztrációs űrlapot. Itt bármit megkérdezhetsz amire kiváncsi vagy és beírhatjátok azt is közösen az ügyféllel, hogy az autógumik kb. mennyi ideig alkalmasak még a közlekedésre.


  2. Az adatbázisodba beviszed az ügyfelet és azt is, hogy mikor cserélted a gumiját és milyen állapotban van a gumija.


  3. Készítesz egy online időpontfoglaló rendszert, ahol bárki beléphet és bejelölheti mikor viszi az autóját.


  4. A rendszert úgy állítod be, hogy a következő gumicsere időszak előtt 2 héttel elindul egy email sorozat, melynek egyetlen célja az, hogy foglaljon időpontot nálad...


  5. Az automata rendszered figyeli azt is, kinek milyen állapotú a gumija és akinek már lassan cserélnie kellene a gumiját, annak egy spéci ajánlat megy ki, amiben kedvezményes áron felszereled a gumikat, ha tőled vásárolja meg az új autógumikat.


  6. A rendszerben rögzíted az újabb gumicserét és a legközelebbi gumicsere időszakban már speciális emailt küldesz ki a hűséges ügyfeleknek, akik már több alkalommal is nálad cserélték a gumikat. Nekik adsz egy ajándék kávékupont vagy egy kis váratlan ajándékot... Az újaknak egy másik emailt küldesz ki más ajánlattal.

Az autógumiscég rendszere így alkalmas lesz arra, hogy megtöltse a napokat munkával és később statisztikákat és riportokat is tudsz készíteni.


Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.